Ademhaling 3

Ademhaling 3

Ademhalen is het belangrijkste wat er is. Ermee stoppen is geen goed idee. Bovendien lukt het je ook niet om er zomaar mee te stoppen.

Het is een hype momenteel: iedereen praat erover. Wat best raar is want jij en ik halen ook nu, op dit moment, gewoon adem. Je krijgt zuurstof binnen en je ademt CO2 uit. Daar hoef je niet over na te denken.

Waarom dan die hype?

De wereld gaat steeds sneller, nieuwe technieken ontwikkelen zich in een steeds rapper tempo. Ons lichaam is daar niet op ingesteld. Eigenlijk reageren wij nog steeds zoals we ook deden in de oertijd. Dat betekent dat je ademhaling versnelt omdat we denken dat we worden aangevallen: de normale stress reactie van ons lichaam.

Die constante stress reactie breekt ons op: we halen steeds sneller èn oppervlakkiger adem. Daardoor komen de rode bloedcellen mèt de broodnodige zuurstof niet meer zo gemakkelijk in alle cellen van je lichaam. Erger nog: alle giftige en reststoffen worden niet meer volledig uit je cellen gehaald en je lichaam verzuurt, verstart en kan ziek worden.

Daarom een kleine suggestie voor een korte ademhalingsoefening die ik tegelijkertijd bij Davidji, Lucas Rockwood en bij Gabby Bernstein zag.

Doe mee:

Adem in terwijl je tot 4 telt…
Hou je adem in terwijl je weer tot 4 telt…
Adem uit in 4 tellen…
Blijf leeg, gedurende 4 tellen…
Vervolgens adem je weer in, in 4 tellen.

Natuurlijk is het ook goed om alles in 3 tellen te doen… of in 5 tellen. Het gaat erom dat je even de tijd neemt om de rust, en de ruimte, te voelen die deze oefening creëert.

PS heb je nu stress of veel koffie gedronken, dan is dit best een lastige oefening om te doen. Ik zou zeggen: hou vol!

Praktijk

Zijlweg 301
2015 CM Haarlem
06 23 31 80 56
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Social Media

facebook iconlinkedin iconInstagram iconyou tube icon

Referenties

Na en tijdens een moeilijke periode in mijn leven, heeft Louise me weer met beide benen op de grond kunnen zetten  en me het gevoel gegeven dat ik er toe doe, zoals ik ben.

We hebben veel gepraat (en gelachen), ze wist de juiste toon te raken, waardoor ik me sterker ging voelen en mezelf beter leerde kennen.

De massages waren voor mij iets extra’s. die gaven me rust en ontspanning. Er vielen daardoor dingen op zijn plek, waardoor ik me ook energieker ging voelen.

Ik was altijd welkom, ook als ik een paar maanden niet was geweest.

Bedankt voor alle steun die je me hebt gegeven.

Nieuwsbrief

Schrijf je in op de nieuwsbrief.